Każdy z klientów jest unikalny, każdy z nich potrafi mieć inny pomysł na to jak kupić swój wymarzony system ERP. Powyższe stwierdzenie brzmi lekko anegdotycznie i wydaje się, że będzie trudno odpowiedzieć na powyższe pytanie.
Jednak w praktyce mamy do czynienia z dwoma typami klientów:
– kochający swe dane i trzymający je w swoim data center – tudzież w swej lokalnej serwerowni.
– kochający swe dane, ale mający dużo większe zaufanie do dostawców usług chmurowych.
Podejście to determinuje sposób w jaki dane rozwiązanie będzie kupowane.
Rozwiązania które będą instalowane lokalnie na sprzęcie klienta jest najczęściej kupowane w tradycyjnym modelu licencyjnym – zakup licencji na poszczególne moduły wraz adekwatną ilością użytkowników, a następnie płatności za opiekę serwisową w ujęciu rocznym – wiąże się to z inwestycją tuż przed rozpoczęciem projektu wdrożeniowego.
Pewną odmianą tego podejścia jest zakup w tym samym modelu, rozwiązanie jest jednak instalowane i hostowane przez profesjonalnego dostawcę tego typu usług – skutkuje to brakiem konieczności wymiany sprzętu, koniecznością jego serwisowania oraz liczenia się z cenami energii elektrycznej.
Drugie podejście do zakupu to otwarcie na świat rozwiązań chmurowych co z kolei pozwala na podejście w modelu czysto abonamentowym – kupujemy usługę na dostęp na taki zakres jaki jest nam potrzebny do wykorzystania w danym momencie i chwili.
Jednak takie podejście zawiera w sobie pewną dozę naiwności – bo nadal trzeba się wiązać z dostawcą takiej rozwiązania na okres minimalny – najczęściej dostawcy wymagają podpisania umowy na minimum 24 miesiące, często te rozwiązania są mniej podatne na ewentualne modyfikacje wymagane przez klientów.
źródło: Logistics Manager wydanie 1/2022
Production Manager wydanie 1/2022
Wypowiedź Tomasza Warchały, ERP, APS Cloud Practice Managera w DSR:
„Prognozowanie jest trudne, zwłaszcza wtedy, gdy dotyczy przyszłości” – miał powiedzieć Niels Bohr, duński fizyk i laureat Nagrody Nobla. Można z łatwością podmienić słowo prognoza na predykacja i jesteśmy w domu. Raporty są tylko narzędziem jakie stosują ci, którzy mają podjąć decyzje, co jak już wiemy jest szczególnie trudne jeśli dotyczy to przyszłości, ale to już wiemy.
DSR obecnie proponuje na chwilę obecna dla firm produkcyjnych, trochę inne podejście – tam gdzie da się zebrać duży wolumen danych historycznych ( tak, tak mowa o BIG DATA) z systemów automatyki przemysłowej, kamer, danych zbieranych w ERP, MES, WMS dotyczących produkcji – staramy się wspólnie z doświadczonymi użytkownikami po stronie klientów spojrzeć na nie przy użyciu szkiełka i oko.
I teraz pytanie za 100, no dobra może za 90 punktów co dziś jest najmodniejszym narzędziem w IT, które zasługiwałoby na takie określenie? AI lub jak ktoś woli bardzie swojskie określnie SI – czyli sztuczna inteligencja tudzież uczenie maszynowe.
Choć w tym momencie przypominam sobie określenie którego autorem jest Mat Velloso, doradca techniczny prezesa Microsoft, stwierdzający, że o ile dane rozwiązanie jest napisane w Python, to zapewne jest to uczenie maszynowe, a jeśli w Power Point – to mowa o sztucznej inteligencji.
Idąc za tym lekko ironicznym podejściem postanowiliśmy zrezygnować z Power Pointa i jednak wykorzystać wiedzę i doświadczenie ludzi w połączeniu analizy danych tak aby zbadać konsekwencje konkretnych nastaw na poszczególnych elementach parku maszynowego na ich wydajność, awaryjność – zwiększenie wydajności i wykorzystania mocy produkcyjnych. Spróbować z wykorzystaniem rzeczonego SI znaleźć korelacje, których do tej pory nie spostrzegali nawet ludzie z wieloletnim doświadczeniem – proszę mi wierzyć to działa i daje rzeczywiste rezultaty.
źródło: Production Manager wydanie 1/2022
Raport Perspektywy ERP 2022
Wypowiedź Pawła Daszkiewicza – Dyrektor Realizacji Usług / Services Director DSR:
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
Ciasteczka stron trzecich
Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.
Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.
Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!